عشق در صحرا

گلی بود به رنگ خون در صحرا .. هنوز هست ولی کسی برای چیدن و بوییدنش نیست:)

عشق در صحرا

گلی بود به رنگ خون در صحرا .. هنوز هست ولی کسی برای چیدن و بوییدنش نیست:)

قضاوت ممنوع🚫

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۱۰ ب.ظ

ازم پرسید: تا چه اندازه به چشمات اعتماد داری؟ 

گفتم خیلی زیاد^_^

گفت: اگه چیزی رو با چشمات ببینی باورش می کنی؟

گفتم معلومه که باورش می کنم

گفت: اگه چیزی رو با چشمات نبینی چطور؟ 

گفتم خب باورش نمی کنم.

گفت حالا اگه چیزی رو با چشمات ببینی و حقیقت نداشته باشه چی؟ باورش می کنی؟

گفتم: امممم...  خب نه .

گفت پس وقتی چیزی رو با چشمات دیدی باور نکن شاید اون حقیقت نداشته باشه و به چیزی هم که با چشمات ندیدی اون رو هم از حرف ها دیگران باور نکن شاید باز هم حقیقت نداشته باشه.

 

گفت یادته توی کتاب دینی می گفتیم بهترین توصیف خدا از خود بی نقص است و برای شناخت او باید به سخن خودش مراجعه کنیم.

گفتم بله البته

گفت حالا اگه چیزی رو شک داشتی  بدکن قضاوت کردن از خود طرف بپرس تا خودش توجیه ات کنه حتی به کسی که خیلی اعتماد داری هم تیکه نکن شاید اون حقیقت نداشته باشه و اون خودش هم قضاوت کرده باشه

 

نکته پند آموز: هیچ وقت کسی رو قضاوت نکن چون قضاوت در نتیجه فکر نکردن است.

 

استاد خوبی بود روحش شاد و یادش گرامی باد 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی